divendres, 11 de maig de 2012

Comprar el llibre pel títol (i la coberta encisadora...)

Bé, ja se que el títol d’aquest article manifesta una pràctica poc elevada i no gaire acadèmica però, siguem realistes: terriblement consolidada en el món comercial / editorial. En qualsevol cas és un mètode com qualsevol altre per triar el destí del teus pensaments durant un temps... al capdavall, títol i coberta són part constitutiva d’aquella edició i del que, d’antuvi, ens predisposa (per bé o per mal) l’ànim vers el que esperem (o no) trobar dins.
Explico això perquè alhora de triar blog per fer el treball de recerca lexicomètrica he hagut de començar per triar si política o feminisme. De la primera n’estic un punt tip i de la segona, vaja, me’n reconec un neòfit total, i per tant aquesta em sembla una magnífica ocasió per entrar-hi. Així que he posat feminisme al cercador i ha començat la pluja de links.... i com fer-ho per triar bé? L’angoixa hipertextual s’ha apoderat del meu magi i m’he desesperat... per fi, he ensopegat amb un blog amb un nom tant suggerent com Negra y cubana tenia que ser on semblaria que una munió d’identitats: racial, nacional i sexual, com se sol dir, “plantadas en jarras” es disposa a cantar les quaranta...En fi... ja veurem.

 (per cert no he posat només feminisme, he posat: feminista, feminismo, mujeres -glubs.. com es repeteix el Sr. Patata a Toy Story en trobar-se a la Barbie: "soy una patata casada"- entre altres... el cert és que cada paraula, ofereix nous links i aixi, diguem que la meva tria final ha estat condicionada per una paraula previa... potser si n'hagues posat un altre el resultat hagues estat: rubiaysuecateniaqueser... quines connotacions hagués percebut en el títol?)

2 comentaris:

  1. Primero de todo, tengo ganas de leer algún libro tuyo cuando acabe el semestre, piensa cual. Sobre lo de los títulos, es verdad en alguna ocasión no he podido resistirme en comprar el libro por el titulo ejemplos: Otras voces otros ámbitos, Medianoche en el jardín del bien y del mal, El palacio de la Luna, ¿Quieres hacer el favor de callarte, por favor?, Música de cañerías, Suave es la noche, Hermosos y malditos, y solo son algunos de los libros que tengo por el titulo y por otras razones, claro, todos ellos grandes novelas a veces las cosas son lo que parecen y un titulo atractivo puede encerrar una gran historia.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  2. Hola! Gracias!
    Sí, esto de los títulos tiene su historia... hace unos quince días tuve una reunión con el editor de una nueva novela mía, para niños, que sale el octubre próximo... Debo decirte que ha llevado un montón de tiempo escoger/consensuar título con el editor, pues nos precipitamos, de cabeza, en una larga lista de considerandos, ventajas, inconvenientes y semánticas percibidas por los posibles lectores / compradores...

    En fin, veo que tu también escribes... ya buscaré el libro "lobos" a ver...(suerte con tu búsqueda de editor). Por otro lado, sobre mis libros, para adultos, quiza "L'ull de bronze" (Cossetania 2011) pueda ser de tu interés.

    En mi blog albertguell-llibres.blogspot.com.es puedes ver detalles de mis libros y algunas referencias y criticas de "l'ull de bronze" (las buenas, claro!)...
    Salud

    ResponElimina